2023-08-04
Optimera annonser med AI
AI-podden med Anders Gustafsson, Chief Strategy Officer, Brightbid
Vår gäst i det här avsnittet av AI-podden är Anders Gustafsson, Chief Strategy Officer, Brightbid
Anders berättar hur Brightbid använder AI för att hjälpa företag att bättre nå sina kunder via Google Ads. Han förklarar hur Google- och Bing-annonser fungerar och hur en mer datadriven strategi för budgivning per annons och användare kan öka konverteringsgraden, det vill säga öka antalet användare som klickar på ett företags annons per spenderat belopp.
Anders Gustafsson delar också med sig av Brightbids strategi för att bli AI-driven. En viktig aspekt är att ha rätt personer för att få det att hända. Han betonar också vikten av att fokusera på att göra rätt sak för företaget, vilket också innebär att AI-strategin måste vara av hög prioritet när du har begränsade resurser.
Anders går vidare och diskuterar i stora drag hur AI påverkar marknadsföring i allmänhet, särskilt när det gäller användningen av generativ AI för att generera innehåll, i form av text och bilder. Han delar också med sig av sin syn på autonom körning på grund av sin tidigare erfarenhet av Einride.
Anders och Ather diskuterar också intressanta frågor som hur arbetsmarknaden kommer att påverkas av AI, och om vi kommer att se nettoförluster eller vinster på arbetsmarknaden. Lyssna på avsnittet för att ta reda på om Anders och Ather tror att deras jobb som CSO respektive AI Researcher fortfarande skulle existera.

AI-podden med Anders Gustafsson, Chief Strategy Officer, Brightbid