AI-podden med Anders Gustafsson, Chief Strategy Officer, Brightbid
Avsnitt 101: Utveckling av AI-drivna produkter
AI-podden med Dylan Sellberg, produktchef på Hubspot
Avsnitt 95: Behavioral Science, augmenting humans with AI, and viral marketing
AI-podden with Sebastian Krakowski, Professor at Stockholm School of Economics and Digital affiliate at Stanford University
Avsnitt 38: “AI ersätter inte människor inom kreativitet”
Susanna Berg, Head of Automation på Telia, berättar i veckans avsnitt av AI-podden vad hon anser att AI kan göra och kommer kunna göra i framtiden, men även vilka uppgifter vi människor kommer att behöva jobba med fortfarande.
Avsnitt 36: “Vi vill demokratisera AI”
Denna vecka gästas AI-podden av Baman Motivala, vice president på Salesforce. Baman Motivala börjar med att prata om mjukvaran Einstein, som är ett analysredskap för företag.
Avsnitt 25: “Vi vill bistå med att bygga upp AI-kompetens”
Swedbanks analyschef Nima Ghorbani avslöjar varför banken genom sitt AI-arbete vill bidra till samhället i stort.
Avsnitt 18: “AI-strategin måste komma från företagstoppen”
Veckans gäst i AI-podden är Gilles Ermont, head of digital innovation på Capco. Han har nyligen, tillsammans med andra författare, skrivit en artikel om AI och organisationsdesign.
Avsnitt 17: “SEB bekämpar pengatvätt med data”
Salla Franzén, SEB:s första chief data scientist berättar i podden om hur SEB använder sig av data för att förbättra kundkommunikationen samt bekämpa pengatvätt och detektering av bedrägeri.
Avsnitt 13: “AI kommer att ändra hur människor interagerar med sina digitala prylar”
Mike Curtis, vice president och director of engineering på Airbnb, berättar att deras AI-lösningar hjälper användarna att hitta lämpliga boenden bland tiotusentals alternativ.
Avsnitt 11: “Svårt att bli ett effektivt företag utan AI”
Florian Westerdahl, CTO på Lindex, berättar bland annat om hur man förbereder sig inför utmaningen att använda AI inom retailbranschen.